De Britse doe-het-zelfketen B&Q is in Milton Keynes begonnen met een proef waarbij kleine bestellingen door autonome robots worden bezorgd. Deze innovatieve bezorgmethode is opgezet in samenwerking met koeriersbedrijf DPD.
Klanten worden van tevoren geïnformeerd als hun bestelling door een robot zal worden afgeleverd. Na bevestiging dat ze thuis zijn om het pakket in ontvangst te nemen, wordt een robot op pad gestuurd. De bezorging is te volgen op een kaart en klanten ontvangen een melding als de robot arriveert. Met een code kunnen ze vervolgens het compartiment van de robot openen om hun bestelling eruit te halen.
Amélie Gallichan-Todd, supply and logistics director bij B&Q, licht toe: "We streven ernaar klanten meer keuze te bieden in snelheid en locatie van levering, terwijl we tegelijkertijd onze belofte nakomen om onze impact op het milieu te verminderen."
Naast deze robotproef breidt B&Q ook zijn bezorgopties uit. Het bedrijf is onlangs een samenwerking aangegaan met Deliveroo, waardoor klanten in bepaalde delen van Londen binnen 25 minuten hun bestelling kunnen ontvangen.
12 augustus 2024 om 09:06 Laatst gewijzigd: 12 augustus 2024 om 09:071 minuut Redactie Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.