Verschillende leveringsopties cruciaal voor jonge online shoppers
Verschillende leveringsopties cruciaal voor jonge online shoppers
Een recent onderzoek uitgevoerd door nShift, een toonaangevend bedrijf in delivery experience management, onthult dat leveringsopties een doorslaggevende rol spelen bij de aankoopbeslissingen van jonge consumenten. De studie, uitgevoerd in samenwerking met Retail Week, laat zien dat 25-34-jarigen het meest geneigd zijn hun online winkelwagen te verlaten als er geen geschikte leveringsopties beschikbaar zijn.
Volgens het onderzoek hecht 71% van de 25- tot 34-jarigen groot belang aan de mogelijkheid om zelf de datum en het tijdstip van levering te kiezen, tegenover slechts 53% van de shoppers ouder dan 55 jaar. Bovendien blijkt deze leeftijdsgroep een sterke voorkeur te hebben voor click & collect-opties.
Sean Sherwin-Smith, Productdirecteur After Sales van nShift: "Jonge klanten zijn niet alleen belangrijk in de e-commercemarkt van vandaag: zij zijn ook de klanten van morgen. Het is van groot belang dat retailers hun behoeften begrijpen en een passende oplossing biedt voor vandaag en blijft voortduren in de toekomst."
nShift pleit voor een geïntegreerde benadering van delivery experience management, waarbij retailers worden aangemoedigd om internationale uitbreiding te overwegen, diverse leveringsopties aan te bieden en data-gedreven beslissingen te nemen. Door deze strategie te volgen, kunnen e-commercebedrijven beter inspelen op de behoeften van jonge consumenten en hun concurrentiepositie versterken in een steeds drukker wordende markt.
18 juli 2024 om 10:54 Laatst gewijzigd: 18 juli 2024 om 10:542 minuten Redactie Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.