FedEx heeft aangekondigd dat het zijn personeelsbestand in Europa gaat stroomlijnen als onderdeel van voortdurende maatregelen om de structurele kosten te verlagen. Het plan omvat een vermindering van het aantal medewerkers in de back-office en commerciële teams met 1.700 tot 2.000 posities. De herstructurering zal naar verwachting $250 miljoen tot $375 miljoen aan contante uitgaven kosten voor ontslagvergoedingen en juridische en professionele kosten. Deze kosten worden verwacht tot en met het fiscale jaar 2026 en zullen worden geclassificeerd als uitgaven voor bedrijfsoptimalisatie.
FedEx verwacht dat het plan jaarlijkse besparingen zal opleveren van $125 miljoen tot $175 miljoen vanaf het fiscale jaar 2027. Echter, het exacte bedrag en de timing van de kostenbesparingen zijn afhankelijk van lokale overlegprocessen en regelgeving, en de onderhandelde sociale plannen. Er zullen posities in Europa verdwijnen en teams worden samengevoegd voor de getroffen back-office en commerciële functies. Daarnaast zullen bepaalde activiteiten in de regio worden geconsolideerd op de locaties en landen die het beste aansluiten bij de behoeften van FedEx en de bestaande vastgoedportefeuille.
Richard W. Smith Chief Executive Officer bij FedEx voor de afdelingen International en Airline, verklaarde dat de transformatie bedoeld is om beter in te spelen op de veranderende marktdynamiek en om aan de behoeften van de klanten te voldoen. Naast optimalisatie van netwerken worden noodzakelijke maatregelen genomen om functies te stroomlijnen en structurele kosten te verlagen, terwijl de service aan klanten behouden blijft. Smith benadrukte dat deze beslissingen niet lichtvaardig worden genomen, maar essentieel zijn voor de toekomst van FedEx.
13 juni 2024 om 08:27 Laatst gewijzigd: 14 juni 2024 om 11:222 minuten Michael van Vliet Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.