klarna

Klarna biedt op AI gebaseerd inzicht in duurzaamheid

In een tijd waarin steeds meer mensen bewust kiezen voor duurzame producten, is het belangrijk dat consumenten goed geïnformeerd zijn over de milieu-impact van hun aankopen. Daarom heeft Klarna, een wereldwijde betaalprovider en winkelplatform, kunstmatige intelligentie ingezet om consumenten te helpen bij het meten van de duurzaamheid van bepaalde producten.


Klarna wil winkeliers samenbrengen met influencers

De Zweedse betaaldienstverlener Klarna heeft een platform gelanceerd waarmee retailers influencers kunnen ontmoeten. Het is bedoeld om extra verkoopkanalen te openen voor deelnemende online verkopers.


Eén op drie Nederlandse consumenten laat zich inspireren door social media

Ruim de helft van de Nederlanders die online aankopen doen, heeft wel eens producten rechtstreeks via sociale media gekocht. Dat geldt voor consumenten uit alle leeftijdsgroepen, maar vooral onder shoppers uit Generatie Z (48%) en Millennials (62%) zijn social media sterk in opkomst als startpunt van een aankoop.


online shopping blijft groeien in populariteit

De populariteit van online winkelen blijft stijgen. De pandemie heeft de digitale transformatie enorm versneld en is sindsdien snel blijven ontwikkelen. Vergeleken met een jaar geleden is het percentage Nederlandse shoppers dat voornamelijk online winkelt gestegen naar 30%, een stijging van 4%.