Door het aanhoudend mooie weer en een reeks voorjaarsfeestdagen bezorgt PostNL deze dagen meer pakketten met tuin- en zomerartikelen dan gemiddeld. Nederlanders gebruiken deze periode om de tuin zomerklaar te maken of bereiden zich al voor op de zomervakantie. In combinatie met het recent uitbetaalde vakantiegeld leidt dit tot meer bezorgingen van pakketten met daarin bijvoorbeeld tuinmeubels, parasols, barbecues, fietsen en SUP-boards. Allemaal artikelen die worden bezorgd door een speciale bezorgdienst gericht op grote producten: PostNL Extra@Home.
"Dit jaar zijn er meer voorjaarsfeestdagen dan gebruikelijk en dat zorgt in combinatie met het uitzonderlijk mooie weer traditioneel voor een toename in het aantal seizoensgebonden zendingen," aldus Stephan van den Eijnden, Directeur E-commerce Commerce bij PostNL. "Medewerkers in sorteercentra en de bezorgers onderweg zien in deze periode andere soorten pakketten dan normaal."
Bij grotere of complexere zendingen wordt deze dagen vaker een beroep gedaan op de speciale bezorgdienst PostNL Extra@Home. Deze service ontzorgt consumenten bij de levering en biedt waar nodig aanvullende diensten om de aankoop snel na levering te kunnen gebruiken. "Zo wordt bijvoorbeeld een fiets bij de consument thuis rijklaar gemaakt en nemen we de verpakking weer mee terug," aldus Rogier Sneep, Managing Director bij PostNL Extra@Home. "We maken het met deze service graag zo makkelijk mogelijk, zeker bij grotere aankopen waarbij wat extra hulp welkom is." Met een hoge consumententevredenheid, uitgedrukt in een NPS van meer dan 60, wordt deze dienstverlening goed beoordeeld. In het voorjaar van april tot en met juli bezorgt Extra@Home tot wel 50% meer pakketten dan gemiddeld. Dat zijn voor het overgrote deel voorjaarsartikelen.
26 mei 2025 om 10:12 Laatst gewijzigd: 26 mei 2025 om 12:422 minuten Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.