Bol.com staat bovenaan de lijst van populairste shopping apps in Nederland, volgens het Mobile App Trends Report 2025 van digital product agency Framna. In de top 10 zijn ook vier andere Nederlandse apps te vinden, waaronder Coolblue en Wehkamp. De Bijenkorf is de enige traditionele retailer die in deze lijst voorkomt, terwijl de overige apps digital-first merken zijn.
De ranglijst is gebaseerd op verschillende criteria, waaronder klanttevredenheid, waarde, relevantie en leiderschap in de branche. Bol.com en Coolblue scoren bijzonder hoog op gebruiksvriendelijkheid, wat te danken is aan hun intuïtieve ontwerp en slimme functies. Framna benadrukt dat een digitale strategie die de gebruiker centraal stelt, cruciaal is voor succes in de e-commerce.
Sterke merken weten hun positie te behouden door het combineren van digitale wendbaarheid met merkvertrouwen. Traditionele retailers zoals de Bijenkorf profiteren van hun sterke merkbeeld en omnichannel aanpak. Robert Kosse, directeur van Framna, stelt: “De sleutel ligt in het combineren van digitale wendbaarheid met merkvertrouwen.” Dit benadrukt het belang van een goede klantenrelatie in een steeds competitievere markt.
Daarnaast speelt kunstmatige intelligentie een belangrijke rol in de ontwikkeling van personalisatie binnen de e-commerce. Gepersonaliseerde aanbevelingen en voorspellend zoeken worden steeds gebruikelijker, met 84% van de e-commercebedrijven die AI inzetten voor klantpersonalisatie. Dit leidt tot een hogere betrokkenheid en conversie.
De volledige top-10 van populairste shopping apps in Nederland is als volgt:
Bol.com
Coolblue
Nike
Zalando
Wehkamp
Hornbach
About You
Amazon
Bijenkorf
Ikea
22 mei 2025 om 11:06 Laatst gewijzigd: 22 mei 2025 om 11:492 minuten Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.