Otrium opent hypermodern geautomatiseerd magazijn in Almelo
Otrium opent hypermodern geautomatiseerd magazijn in Almelo
Otrium heeft zijn fulfilmentcapaciteit aanzienlijk vergroot met de lancering van een geavanceerd geautomatiseerd magazijn, de O-Mega Robot. Dit nieuwe warehouse, dat in samenwerking met logistiek specialist Bleckmann en intralogistiek leverancier Kardex is ontwikkeld, beslaat een oppervlakte van 7000m² en is uitgerust met een innovatief AutoStore-systeem. Dit systeem, dat wereldwijd tot de top 1% behoort qua opslagdichtheid, maakt gebruik van 100 R5 robots.
Met een capaciteit van 140.000 opslagbakken en ruimte voor 2,5 miljoen producten, kan Otrium zijn operaties verder opschalen en beter inspelen op de groeiende vraag van klanten. Het volledig geautomatiseerde magazijn biedt niet alleen maximale ruimtebenutting, maar ook een aanzienlijke versnelling van de orderverwerking. Orders worden tot vijf keer sneller verwerkt dan in traditionele magazijnen, met een opslagcapaciteit die tot 400% geoptimaliseerd is. Deze investering in moderne logistieke technologie versterkt Otrium's positie als een vooraanstaand modeplatform in Europa.
“Met de start van de O-Mega Robot, maken we een grote stap naar een efficiënter en schaalbaarder Otrium,” zegt Milan Daniels, Co-founder van Otrium. “Met deze nieuwe faciliteit verstevigen we onze leidende positie als innoverende online fashion outlet in Europa.”
De nieuwe faciliteit is niet alleen ontworpen voor efficiëntie, maar ook voor groei. Otrium, dat samenwerkt met meer dan 300 modemerken, is nu optimaal voorbereid op verdere expansie in Europa en kan seizoenspieken efficiënt verwerken zonder in te boeten op snelheid of servicekwaliteit.
Tijdens de feestelijke opening, waar Constantijn van Oranje en zijn dochter Eloise aanwezig waren, werd de innovatieve geest van Otrium extra benadrukt. Constantijn, Special Envoy van Techleap, onthulde een speciaal ontworpen AutoStore-robot met het Techleap-logo, als eerbetoon aan de Nederlandse innovatiekracht.
Otrium, opgericht in 2017, is een B Corp-gecertificeerde fashion outlet met een duidelijke missie: alle geproduceerde kleding moet gedragen worden. Dit biedt een oplossing voor een groeiende uitdaging binnen de mode-industrie, waar sinds 2000 de productie van kleding is verdubbeld, maar één op de zes nieuwe items de consument niet bereikt. Met de nieuwe ontwikkelingen en de focus op duurzaamheid, blijft Otrium aantrekkelijk voor zowel internationale modemerken als consumenten die profiteren van kortingen tot 75% op meer dan 300 modemerken.
23 april 2025 om 11:29 Laatst gewijzigd: 23 april 2025 om 16:012 minuten Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.