Colruyt Group heeft aangekondigd het volledige eigendom van Smartmat, dat maaltijdboxen onder de merknaam Foodbag aanbiedt, over te nemen. Sinds februari 2022 had Colruyt al een belang van 41,36 procent in het bedrijf. Deze stap markeert een verdere uitbreiding van Colruyt's activiteiten in de online voedingsmarkt.
Smartmat is een belangrijke speler in België en biedt wekelijks maaltijdboxen aan, die landelijk worden geleverd. Onder de naam Foodbag kunnen klanten kiezen uit 35 verschillende gerechten, variërend van traditionele Belgische gerechten tot vegetarische en vegan opties. Klanten hebben de flexibiliteit om zonder abonnement hun maaltijden te selecteren, wat de adoptie vergroot.
Het bedrijf werkt samen met meer dan 100 lokale leveranciers voor verse ingrediënten en zet eigen bezorgers in voor de levering aan huis. Daarnaast kunnen klanten hun maaltijdboxen ook afhalen bij meer dan 100 Collect&Go-punten, en biedt Foodbag ‘one meal’-kits aan in Okay-winkels. Deze omnichannel aanpak stelt Foodbag in staat om een breed scala aan klanten te bedienen.
Volgens Colruyt heeft Foodbag de afgelopen jaren een sterke groei doorgemaakt, zowel in het aantal klanten als in het aantal bestellingen per klant en groeide het bedrijf sneller dan de markt. Jessie Maras is sinds begin 2025 de CEO van Foodbag. Stéphane Ronse, de ex-CEO en mede-oprichter van Foodbag, blijft als bestuurder bij Smartmat betrokken en houdt een operationele rol.
08 april 2025 om 10:28 Laatst gewijzigd: 08 april 2025 om 11:232 minuten Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.