"Nederlandse logistiek kampt met tijdverlies door technische problemen"
"Nederlandse logistiek kampt met tijdverlies door technische problemen"
Uit recent onderzoek blijkt dat Nederlandse logistieke medewerkers gemiddeld 4,3 uur per week verliezen aan levertijd door technische storingen. Dit komt naar voren uit een rapport van SOTI, waarbij 200 Nederlandse professionals uit de transport- en logistieksector werden ondervraagd.
Het onderzoek toont aan dat 36% van de Nederlandse werknemers in deze sector meer dan vijf uur per week verliest door downtime. Dit leidt bij 36% van de werknemers tot extra stress en bij 34% tot overuren. Daarnaast besteedt 28% van de Nederlandse medewerkers meer dan de helft van hun werktijd aan het afhandelen van retouren, terugroepacties en leveringsfouten.
Opvallend is dat 75% van de Nederlandse frontline medewerkers aangeeft dat het delen van apparaten steeds gebruikelijker wordt. Dit terwijl individuele toewijzing van apparaten als best practice wordt gezien voor efficiëntie en beveiliging.
Op het gebied van duurzaamheid erkent 98% van de Nederlandse werknemers dat hun werkgevers stappen ondernemen richting duurzamer werken. Echter vindt 75% dat hun bedrijven meer zouden moeten doen om het milieu te beschermen. 65% zou zelfs overwegen ontslag te nemen als hun werkgever onvoldoende milieumaatregelen neemt.
Peter Schuchmann, Directeur Sales Benelux bij SOTI: "Ons onderzoek laat duidelijk zien hoe essentieel mobiele technologie is voor de T&L sector. In een tijd waarin efficiëntie en klanttevredenheid cruciaal zijn, kunnen geavanceerde mobiele oplossingen niet alleen de operationele uitdagingen aanpakken, maar ook bijdragen aan een betere werkervaring voor medewerkers en een duurzamere bedrijfsvoering."
03 oktober 2024 om 10:50 Laatst gewijzigd: 03 oktober 2024 om 10:512 minuten Redactie Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.