Vanaf komende maand stapt bpost volledig over op digitale notificaties bij pakketbezorging. De traditionele papieren afwezigheidsbriefjes verdwijnen uit de brievenbussen in België. Klanten worden voortaan via de My bpost-app of per e-mail geïnformeerd als ze niet thuis waren tijdens een bezorgpoging.
Deze digitale transformatie is mogelijk dankzij het succes van de My bpost-app, die momenteel door 4,3 miljoen Belgen wordt gebruikt. De app centraliseert alle informatie over pakjes, aangetekende zendingen en andere postproducten. Gebruikers kunnen er de status van hun zendingen controleren, leveringsvoorkeuren aanpassen en machtigingen beheren.
De overstap naar digitale notificaties heeft ook een positieve impact op het milieu. bpost schat dat deze maatregel jaarlijks 394 ton CO2-uitstoot zal besparen.
Chris Peeters, CEO van bpost, lichtte toe: "We willen onze klant een betere, snellere en vooral gemakkelijkere service bieden, waarin haar/zijn levensstijl en voorkeuren de plaats en het tempo bepalen. Daarom worden al onze producten verbeterd en waar nodig zelfs heruitgevonden. De My bpost-app staat daarin centraal."
bpost heeft eerder al stappen gezet in de digitalisering van haar diensten, zoals de integratie van Itsme voor identificatie bij aangetekende zendingen. Het bedrijf belooft verdere verbeteringen om klanten meer controle te geven over de tijd en plaats van hun leveringen.
30 september 2024 om 08:41 Laatst gewijzigd: 30 september 2024 om 13:031 minuut Redactie Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.