Nederlander vindt stiptheid en bezorgkosten belangrijker dan snelheid
Nederlander vindt stiptheid en bezorgkosten belangrijker dan snelheid
Uit recent onderzoek van Descartes blijkt dat Nederlandse consumenten bij online aankopen de voorkeur geven aan lage bezorgkosten en stipte levering boven snelle bezorging. Het onderzoek, waarbij 250 Nederlandse consumenten werden ondervraagd, toont aan dat gemiddeld 29% van de respondenten lage bezorgkosten het belangrijkst vindt, gevolgd door stiptheid (28%).
Wanneer consumenten moesten kiezen tussen twee opties, vond 38% lage kosten belangrijker dan snelheid, terwijl 32% stiptheid verkoos boven snelheid. Slechts 14% gaf de voorkeur aan snelheid boven stiptheid.
De bezorgkosten (78%) en het gemak van retourzendingen (77%) werden als de belangrijkste aspecten van het leveringsproces gezien. Opvallend is dat 64% van de ondervraagden niet bereid is extra te betalen voor een geschikte bezorgtijd. 60% wil geen meerprijs betalen voor snellere levering.
Het onderzoek onthulde ook een groeiende interesse in milieuvriendelijke bezorgopties. 40% van de Nederlandse consumenten beschouwt de milieuprestaties van de bezorging als belangrijk. 65% toont interesse in het zien van de meest milieuvriendelijke bezorgoptie op webshops.
Over het algemeen is 65% van de Nederlandse consumenten meestal tevreden met de bezorgdiensten, terwijl 15% altijd tevreden is.
17 september 2024 om 10:38 Laatst gewijzigd: 17 september 2024 om 11:461 minuut Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.