Het luxe e-commerceplatform Farfetch, in handen van het Zuid-Koreaanse Coupang, is gestopt met zijn Farfetch Platform Solutions (FPS). Deze softwareservice werd voorheen gebruikt door grote namen in de modewereld zoals Neiman Marcus, Harrods en Chanel.
De beslissing volgt op financiële druk, met een gerapporteerd verlies van 105 miljoen dollar in het tweede kwartaal van 2024. Het vertrek van belangrijke klanten, waaronder Neiman Marcus die koos voor interne e-commerce-oplossingen, heeft mogelijk bijgedragen aan deze koerswijziging.
Farfetch licht haar nieuwe strategie toe: "Onze investering en operationele excellentie stellen ons in staat om uitzonderlijke winkelervaringen te leveren aan onze klanten, door hen de beste selectie, service en besparingen te bieden. Met onze focus op de Farfetch-marktplaats blijven we de beste luxe-ervaringen bouwen voor klanten, merken en boetieks."
Deze stap markeert een significant verschil met de visie die voormalig CEO José Neves in 2021 presenteerde, waarin hij FPS omschreef als een unieke SaaS-oplossing voor de luxemode-industrie.
26 augustus 2024 om 13:09 Laatst gewijzigd: 26 augustus 2024 om 13:101 minuut Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.