Een recent onderzoek, uitgevoerd in opdracht van Mercedes-Benz Vans UK, toont aan dat pakketbezorgers in het Verenigd Koninkrijk aan populariteit winnen ten opzichte van traditionele postbodes. Deze verschuiving wordt toegeschreven aan veranderende winkelgewoonten, met name de toename van online aankopen en de groei van tweedehands kledingapps.
Uit het rapport blijkt dat Britse huishoudens gemiddeld 2,7 keer per week een pakketbezorging ontvangen, tegenover 2,3 keer per week voor reguliere post. Bij jongeren is dit verschil nog groter, met gemiddeld 5,4 pakketbezorgingen per week.
De groeiende populariteit van tweedehands kledingapps zoals Depop en Vinted, met 16 miljoen gebruikers in het Verenigd Koninkrijk, draagt significant bij aan deze trend.
Het onderzoek onthult ook dat 47% van de Britten van mening is dat pakketbezorgers nu een belangrijkere rol spelen in hun gemeenschap dan postbodes. Evenveel respondenten geven aan evenveel warmte en genegenheid te voelen voor pakketbezorgers als voor hun postbode.
Deze verschuiving in perceptie uit zich ook in praktisch gedrag. Consumenten zijn nu even geneigd om een pakketbezorger met Kerst een fooi te geven als een postbode. Daarnaast worden pakketbezorgers vaker een drankje aangeboden of toegang tot het toilet verleend.
20 augustus 2024 om 06:37 Laatst gewijzigd: 20 augustus 2024 om 08:221 minuut Redactie Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.