Lazada, het e-commerceplatform van Alibaba Group in Zuidoost-Azië, heeft in juli voor het eerst een positieve operationale winst (EBITDA) behaald.
CEO James Dong verklaarde: "De positieve EBITDA bewijst de effectiviteit van Lazada's bedrijfsstrategie. Lazada zal blijven investeren in de Zuidoost-Aziatische markt en in een duurzaam bedrijfsmodel."
Het resultaat werd bereikt door verschillende efficiëntie-verbeteringen, waaronder AI-gestuurde operaties, online marketing, klantgerichte stimulansen en geoptimaliseerde logistieke diensten.
Lazada, dat actief is in zes Zuidoost-Aziatische landen, blijft stevige concurrentie ondervinden in de regio. Shopee is nog steeds marktleider met een aandeel van 48%. TikTok Shop heeft Lazada onlangs ingehaald als tweede grootste e-commerceplatform in de regio.
Alibaba heeft sinds de overname in 2016 ongeveer 7,4 miljard dollar in Lazada geïnvesteerd. Het bedrijf streeft ernaar om in 2030 een jaarlijkse GMV (Gross Merchandise Value) van 100 miljard dollar te bereiken met 300 miljoen klanten.
15 augustus 2024 om 07:11 Laatst gewijzigd: 15 augustus 2024 om 12:071 minuut Redactie Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.