Retailers omarmen TikTok Shop voor nieuwe verkoopkansen
Retailers omarmen TikTok Shop voor nieuwe verkoopkansen
Steeds meer retailers, van Asos tot Zara, maken gebruik van TikTok Shop om hun producten direct aan consumenten te verkopen. De functie binnen de populaire video-app stelt gebruikers in staat om producten rechtstreeks via TikTok aan te schaffen.
Asos lanceerde in maart zijn TikTok Shop als onderdeel van een strategie om jonge klanten aan te trekken. Tim Williams, hoofd sportkleding bij Asos, zei hierover tegen Retail Gazette: "De meeste van onze klanten zijn actief op TikTok en TikTok Shop stelt ons in staat om hen te bereiken op een manier die prikkelend is."
Ook luxe reseller Luxe Collective is actief met TikTok Shop. Oprichter en CEO Ben Gallagher verwacht dit jaar 20% tot 30% van hun omzet via TikTok te genereren.
Niet alleen grote merken, maar ook kleinere spelers ervaren succes. Zo werd Made By Mitchell de eerste retailer die meer dan $1 miljoen omzet in één dag behaalde via TikTok Shop.
Nora Zukauskaite, marketingdirecteur van TikTok Shop in het Verenigd Koninkrijk, benadrukt dat het platform niet alleen voor jonge doelgroepen interessant is: "Momenteel zijn de snelst groeiende leeftijdsgroepen op het platform de oudere segmenten."
Tiktok Shop is nog niet beschikbaar in Nederland, maar wordt in steeds meer landen binnen Europa uitgerold.
07 augustus 2024 om 08:32 Laatst gewijzigd: 07 augustus 2024 om 14:432 minuten Redactie Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.