TikTok, de populaire sociale media-app van ByteDance, bereidt zich voor om haar in-app winkelplatform TikTok Shop in oktober te lanceren in Spanje en Ierland. Dit markeert een hernieuwde poging om de snelst groeiende bedrijfstak van TikTok uit te breiden in Europa, nadat eerdere plannen werden uitgesteld.
Bronnen verklaren dat TikTok partners, waaronder handelaren en influencer-bureaus, geïnformeerd heeft om zich klaar te maken voor de lancering. In Spanje heeft het bedrijf al een team van ongeveer 40 medewerkers samengesteld, wat het een van de grootste e-commerce vestigingen van TikTok in Europa maakt.
De uitrol in Europa is kleiner dan oorspronkelijk gepland. TikTok had aanvankelijk de intentie om TikTok Shop eerder dit jaar ook in Duitsland, Italië en Frankrijk te introduceren. De aangepaste strategie lijkt erop gericht te zijn het bereik te vergroten zonder extra aandacht van Europese toezichthouders te trekken.
TikTok Shop weet verslavende video-inhoud te combineren met impulsaankopen, wat het onderscheidt van concurrenten als Instagram en YouTube. Het platform moet concurreren met andere populaire e-commerce aanbiedingen in Europa, waaronder Shein en Temu van PDD Holdings Inc.
24 juli 2024 om 08:48 Laatst gewijzigd: 24 juli 2024 om 11:151 minuut Redactie Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.