De Duitse online modewinkel Zalando heeft aangekondigd een nieuw technologiecentrum te openen in Shenzhen (China). Deze stap is gericht op het versterken van de technologische capaciteiten van het bedrijf, zonder plannen om de Chinese markt te betreden.
Sandra Dembeck, financieel directeur van Zalando, lichtte toe dat het Chinese technologiecentrum het bedrijf in staat zal stellen om lokale expertise in social commerce te benutten en deze te integreren met Zalando's kennis van de Europese e-commercemarkt.
Zalando benadrukt dat er momenteel geen plannen zijn om het e-commerceplatform uit te breiden naar China. Het bedrijf blijft gefocust op zijn bestaande markt van ongeveer 50 miljoen actieve klanten in 25 Europese landen. "We richten ons nog steeds op het benutten van de groeimogelijkheden die Europa te bieden heeft en zijn er zeker van dat onze technologische locatie in China zal bijdragen aan het bereiken van onze doelen," zo liet Zalando weten in een verklaring.
07 augustus 2024 om 07:08 Laatst gewijzigd: 07 augustus 2024 om 09:201 minuut Redactie Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.