Geopost heeft in de eerste helft van 2024 een lichte omzetgroei van 1,3% gerealiseerd, zo blijkt uit de recent gepubliceerde halfjaarcijfers van het bedrijf.
Ondanks aanhoudende economische onzekerheden en een krimpende e-commerce markt in verschillende Europese landen, wist Geopost het aantal bezorgde pakketten met 2,6% te verhogen tot meer dan 1 miljard stuks wereldwijd.
De groei werd vooral gedreven door drie strategische pijlers: out-of-home leveringen (+25% in volume), internationale bezorgingen (+10% in volume) en voedselbezorging (+7% in volume). Met name de sterke toename in out-of-home leveringen valt op, wat wijst op een veranderende consumentenbehoefte.
Yves Delmas, CEO van Geopost, verklaarde: "In een uitdagende en onvoorspelbare omgeving zijn we bemoedigd door onze resultaten in de eerste helft van het jaar, die de veerkracht van Geopost aantonen en ons streven om kwaliteitsdiensten te leveren aan consumenten en bedrijven in alle markten."
Naast de financiële resultaten benadrukt Geopost ook haar voortgang op het gebied van duurzaamheid. In het eerste kwartaal van 2024 realiseerde het bedrijf een vermindering van 7,8% in koolstofemissies binnen de SBTi-scope, vergeleken met dezelfde periode in 2023.
Het bedrijf investeert verder flink in de verduurzaming van haar wagenpark. Momenteel zijn er meer dan 9.300 voertuigen met lage emissie in gebruik. 126 Europese steden worden volledig bediend door milieuvriendelijke voertuigen.
06 augustus 2024 om 05:15 Laatst gewijzigd: 06 augustus 2024 om 13:562 minuten Redactie Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.