Bol.com behoudt positie als favoriete retailmerk van Nederland
Bol.com behoudt positie als favoriete retailmerk van Nederland
Bol.com heeft opnieuw de titel van meest favoriete retailmerk van Nederland in de wacht gesleept. Dit blijkt uit het jaarlijkse Retail Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy, dat sinds 2015 wordt uitgevoerd in samenwerking met de Universiteit van Amsterdam. Het onderzoek, waarbij 16.000 Nederlandse consumenten worden ondervraagd, beoordeelt de kracht en het imago van de 100 grootste retailmerken in het land.
Deze erkenning markeert een bijzondere mijlpaal voor bol.com, dat nu al tien jaar consecutief de toppositie inneemt. Het e-commerceplatform, dat in 1999 begon als online boekwinkel in een bouwkeet in Vianen, is uitgegroeid tot een van de grootste online marktplaatsen in Nederland en België. Met een assortiment van 38 miljoen artikelen en samenwerkingen met 49.000 ondernemers, bedient bol.com momenteel 13,6 miljoen klanten in de Benelux.
Fiona Vanderbroeck, Marketing Director bij bol.com, reageert: "We zijn ongelooflijk trots en dankbaar dat consumenten ons merk al tien jaar op rij hebben verkozen als favoriete merk van Nederland. Het onderzoek benoemt dat we op waardering en binding, twee pijlers van merkkracht, onbetwiste koploper zijn. Dit slaat de spijker op zijn kop: alles wat we doen, doen we namelijk voor onze klanten."
12 juli 2024 om 09:45 Laatst gewijzigd: 12 juli 2024 om 10:511 minuut Redactie Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.