Decathlon lanceert nieuwe afdeling: Decathlon Pulse
Decathlon lanceert nieuwe afdeling: Decathlon Pulse
Sportwinkelketen Decathlon lanceert een nieuw initiatief genaamd Decathlon Pulse. Dit is een zelfstandige afdeling binnen de Decathlon Groep die zich zal richten op investeringen in vernieuwende mensen en ondernemingen die Decathlon's waarden en toewijding delen.
Decathlon is niet nieuw in de investeringswereld. Sinds 2018 heeft het bedrijf al zo'n 400 miljoen euro gestoken in verschillende samenwerkingen, variërend van startups tot het verwerven van meerderheidsaandelen in gespecialiseerde merken zoals AllTricks en Bergfreunde.
Decathlon Pulse heeft meerdere doelen:
Het ontwikkelen en uitbouwen van nieuwe ideeën tot volwaardige bedrijven.
Investeren in innovatieve ondernemingen die de sportsector kunnen transformeren.
Het overnemen van veelbelovende sportmerken en -distributeurs die met hun vernieuwende concepten de markt beïnvloeden.
Barbara Martin Coppola, de CEO van Decathlon Global en voorzitter van Decathlon Pulse, beschouwt dit als een belangrijke stap. Hoewel Decathlon Pulse een aparte entiteit is, deelt het dezelfde missie als het moederbedrijf: "mensen in beweging brengen door sport". De focus van Decathlon Pulse zal liggen op het ontdekken van nieuwe groeikansen en baanbrekende innovaties binnen de sportmarkt.
12 juli 2024 om 08:51 Laatst gewijzigd: 12 juli 2024 om 08:551 minuut Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.