BRANDS4KIDS A/S neemt het bekende Europese kinderkledingmerk en zwangerschapsmodemerk Noppies over. BRANDS4KIDS noemt het de grootste overname in de geschiedenis van het bedrijf.
"We willen de beste multi-brand partner zijn binnen baby- en kinderkleding. We kijken uit naar een nieuwe spannende reis nu we het merk Noppies en zwangerschapskleding als nieuwe categorie aan ons bedrijf toevoegen", zegt Michael Nederby, Sales director bij BRANDS4KIDS. "Noppies is een sterke speler in zowel e-commerce, marktplaatsen als groothandel, dus het merk past perfect bij ons om een sterke multi-brand partner te zijn in Europa, Noord-Amerika en Azië."
BRANDS4KIDS bestaat sinds 1946 en met de overname van Noppies heeft het merkenportfolio nu meer dan 20 merken binnen de pijlers mode, basics en outdoor.
"We hebben ons gericht op het bouwen van een sterk platform en onze merken en categorieën binnen baby- en kinderkleding van 0 tot 16 jaar behouden. We zien het als een succes voor onze klanten om één partner te hebben om een langdurige samenwerking mee op te bouwen", zegt Michael Nederby. Hij vervolgt: "Noppies is een sterk complementair merk voor ons en samen zijn we leidend in Duitsland, België en Nederland en goed gepositioneerd voor verdere internationale groei. Met deze overname voegen we ook een nieuwe categorie toe aan ons multimerken webshop die wereldwijd beschikbaar is. Met 4000+ B2B klanten in 25 landen verspreid over 3 continenten zijn we goed gepositioneerd als go-to leverancier binnen de categorieën Mode, Basics en Outerwear."
"We streven er altijd naar om aan de klantvraag te voldoen - ook die in de toekomst. We willen het voor onze klanten gemakkelijk maken om op één plek te winkelen. Met de overname van dit nieuwe merk en categorie hebben we een nieuwe groeipijler aan ons bedrijf toegevoegd", zegt Erik Andreæ, CEO van BRANDS4KIDS a/s.
BRANDS4KIDS A/S is onderdeel van STANDARD INVESTMENT en doet met de overname van Noppies haar derde grote overname in 1,5 jaar tijd. "Op dit moment lopen we voor op onze strategie - inclusief het stimuleren van verkoopuitbreiding in landen in Azië", aldus Erik Andeæ.
08 juli 2024 om 13:09 Laatst gewijzigd: 08 juli 2024 om 13:092 minuten Redactie Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.