Talpa Network gaat in haar TV-programma Lang Leve de Liefde QR-codes tonen, die verwijzen naar een bestelpagina van interieurproducten. Talpa gaat hier toe over, nadat het regelmatig vragen ontving waar 'decor-items' te koop zijn van het programma. Om hierop in te spelen, start Talpa Network, in samenwerking met De Mandemakers Groep, een pilot die kijkers in staat stelt om via QR-codes eenvoudig deze blikvangers in huis te halen.
Het ‘ecomtv’-experiment maakt handig gebruik van het tweede scherm tijdens het tv-kijken. Door simpelweg een QR-code te scannen die in beeld verschijnt, kunnen kijkers speciale aanbiedingen ontvangen op de getoonde interieurstukken. Dit biedt een nieuwe, interactieve kijkervaring waarbij alles draait om de QR-codes.
De pilot, die inmiddels al van start is gegaan, is opgezet in samenwerking met De Mandemakers Groep, bekend van merken als Brugman Keukens & Badkamers, Keuken Kampioen en Woonexpress. Daarnaast hebben Talpa Network, Talpa Studios en Weknow Studio hun krachten gebundeld om de kijkervaring te verrijken en tegelijkertijd een unieke commerciële propositie te ontwikkelen.
De proefperiode duurt vier weken. Als deze succesvol blijkt, is het de bedoeling om deze dienst ook uit te rollen naar andere programma’s van Talpa Network.
06 juni 2024 om 10:15 Laatst gewijzigd: 13 juni 2024 om 19:482 minuten Michael van Vliet Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.