Sanitairspecialist Sawiday heeft zijn positie in de Nederlandse markt versterkt door de overname van Badkamerwinkel. Per 3 juni neemt Sawiday de drie showrooms van Badkamerwinkel in Nieuwegein, Wateringen en Amsterdam over, die voortaan verder gaan onder de naam Sanitairwinkel.
"Deze overname stelt ons in staat onze dekking in Nederland te verbeteren en onze online positie te versterken. We zijn ervan overtuigd dat deze stap perfect aansluit bij onze groeistrategie," stellen oprichters Rob en Erik van Laarhoven.
Met de overname groeit het totaal aantal Sawiday-showrooms naar zeventien in Nederland en België. Daarnaast worden de webshops badkamerwinkel.nl, installatievakwinkel.nl en badkamerwinkel.be vanaf 1 juli doorverwezen naar sanitairwinkel.nl en sawiday.be.
Sawiday onderscheidt zich met een sterke omnichannel-aanpak, waarbij een uitgebreid online assortiment en inspirerende showrooms centraal staan. "Klanten kunnen online profiteren van ons brede aanbod A-merken en scherpe prijzen, maar ook persoonlijk advies en inspiratie opdoen in onze showrooms," lichten de Van Laarhovens toe. "Met deze overname breiden we die omnichannel-aanpak verder uit om nog beter in te spelen op de wensen van klanten."
Ondanks uitdagende marktomstandigheden blijft Sanitairwinkel in Nederland groeien. De overname van Badkamerwinkel brengt de jaaromzet van Sawiday over de grens van 100 miljoen euro, met een team van meer dan 275 medewerkers.
"Deze mijlpaal onderstreept onze expansie en onze inzet voor hoogwaardige producten en service," aldus de Van Laarhovens. "We zijn enthousiast over de mogelijkheden die voor ons liggen en blijven streven naar verdere groei en innovatie."
Sawiday, met hoofdkantoor in Rosmalen, is marktleider in sanitair met naast Nederland ook activiteiten in België en Frankrijk. De onderneming werd opgericht met als doel de meest aantrekkelijke winkelervaring te bieden voor badkamerinrichting.
24 mei 2024 om 08:42 Laatst gewijzigd: 11 juni 2024 om 06:102 minuten Redactie Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.