De wereldwijde e-commerce industrie blijft zijn grenzen verleggen met een verwachte omzet van maar liefst $3,64 biljoen in 2024, waarmee de sector naar verwachting met 15,6% groeit en wat zou betekenen dat het in minder dan vijf jaar tijd het volume heeft zien verdubbelen.

Volgens gegevens van AltIndex.com en een enquête van Statista, zal de verkoop van elektronica de grootste bijdrage leveren aan de omzet van de e-commerce sector in 2024, met een geschatte waarde van $922,5 miljard. Modeverkoop zal naar verwachting ongeveer $760 miljard bijdragen, wat neerkomt op 20% van de totale marktomzet dit jaar.

Azië blijft met verwachte inkomsten van $1,93 biljoen in 2024 voor e-commerce het belangrijkste continent, wat meer dan de helft van de wereldwijde e-commerce-inkomsten uitmaakt. De Verenigde Staten en Europa volgen met respectievelijk $930 miljard en $600 miljard aan verwachte omzet in 2024.

Naast de indrukwekkende omzetgroei zal de e-commerce markt ook een aanzienlijke toename van gebruikers zien. Statista voorspelt dat ongeveer 300 miljoen nieuwe consumenten dit jaar online zullen winkelen, wat het totale aantal gebruikers op meer dan 3,4 miljard brengt. Dit cijfer vertegenwoordigt 42% van de wereldbevolking, met een verwachting dat het aantal gebruikers tegen 2028 zal stijgen tot meer dan 4,6 miljard.

Deze ontwikkelingen wijzen op een voortdurende evolutie van de e-commerce sector, die niet alleen een belangrijke motor is voor economische groei, maar ook het winkelgedrag van consumenten wereldwijd blijft transformeren.