Manutan Group, Europese leider in B2B e-commerce, heeft voor het elfde opeenvolgende jaar financiële groei laten zien. Dit jaar rapporteerde het bedrijf een recordomzet van €946 miljoen, een stijging van 4,3% ten opzichte van €906 miljoen het jaar ervoor.

Het Franse Manutan is opgericht in 1966 en gespecialiseerd in producten voor een betere werkomgeving op kantoor, in magazijnen, werkplaatsen en buitenruimtes. Het bedrijf biedt een alles-in-één product- en dienstenaanbod om klanten te helpen efficiënt en duurzaam te werken.

Met 1 miljoen klanten in Europa, 28 dochterondernemingen in 17 landen, 2.200 medewerkers en meer dan 800.000 producten, heeft Manutan Group zich aangepast aan de veranderende verwachtingen van klanten. Het bedrijf introduceerde als eerste in de B2B-sector de Product Environmental Impact Score en een recycling service voor kantoormeubilair en IT-apparatuur.

Voor het boekjaar 2023/2024 richt Manutan zich op het vergroten van het assortiment duurzame producten en diensten en het versterken van het hybride bedrijfsmodel. Ghislaine Ottevanger, Managing Director van Manutan Benelux, benadrukt: “Manutan is een familiebedrijf dat het belang van medewerkers, klanten en de samenleving vooropstelt. In tijden van sterke digitalisering en ecologische transitie bieden wij onze klanten duurzame oplossingen binnen ons product- en serviceaanbod. Zo blijven we elkaar uitdagen en werken we samen aan een betere wereld.”