Na een rijke internationale carrière binnen UPS, die hij begon in 1997 als parttime chauffeur in Eindhoven, is Michiel van Veen onlangs benoemd tot de nieuwe Country Manager voor UPS Benelux. In deze rol zal Van Veen verantwoordelijk zijn voor het toezicht op de Small Package activiteiten en het bevorderen van bedrijfsontwikkeling en strategie binnen deze belangrijke regio.

In zijn vorige functie als Country Manager voor Nordics & Ireland richtte Michiel zich op de uitbreiding van exportmogelijkheden. Zo werden onder zijn leiding nieuwe vliegroutes opgezet van Billund in Denemarken naar Keulen, de Verenigde Staten en Ierland. Hij hield ook toezicht op de lancering van het Access Point-netwerk van UPS Ierland, waarbij honderden nieuwe afhaal- en afgiftepunten werden gecreëerd.

"Ik ben verheugd terug te keren naar de Benelux. Het is niet alleen de plaats waar ik mijn carrière begon, maar ook de thuisbasis van een ongelooflijk team en één van Europa's meest dynamische exportmarkten. Ik kijk ernaar uit om bedrijven van verschillende groottes te ondersteunen en hen te helpen bij het creëren van nieuwe handelsmogelijkheden, zowel nationaal als internationaal," zegt Van Veen.

Karl Haberkorn, President UPS West-Europa, zegt: "Michiel brengt een schat aan leiderschapservaring met zich mee, zowel binnen de Benelux als daarbuiten. Als Nederlander heeft hij een goed begrip van het lokale bedrijfsklimaat in de Benelux, waardoor hij de ideale kandidaat is om onze strategische en duurzame groei-initiatieven te leiden.”

In 1997 startte de Nederlander zijn carrière bij UPS als parttime chauffeur in Eindhoven. Sindsdien heeft hij steeds meer verantwoordelijke functies bekleed binnen de Benelux en Centraal- en Oost-Europa. Daarnaast trad hij al aan als Country Manager voor Oostenrijk, Slovenië en Zwitserland.

Van Veen heeft de verantwoordelijk over 2.200 werknemers in de Benelux, waar UPS sinds 1985 actief is. Momenteel beschikt UPS over 10 toonaangevende logistieke faciliteiten binnen de Benelux, waaronder een volledig geautomatiseerde superhub in Eindhoven. De faciliteiten zijn gericht op de ondersteuning van de markt in de Benelux waarin Nederland met 93 procent vooroploper is van het aantal internetgebruikers die online goederen en diensten kopen (E-shoppers). Uit het Europees e-commerce rapport blijkt dat dit aantal E-shoppers respectievelijk 82 en 79 procent betreft binnen Luxemburg en België.