TikTok lanceert nieuwe tool voor gerichte advertenties
TikTok lanceert nieuwe tool voor gerichte advertenties
TikTok heeft een nieuwe advertentiedienst geïntroduceerd genaamd Search Ads Campaign. Deze tool stelt adverteerders in staat om hun content gericht te tonen aan gebruikers die specifieke zoektermen gebruiken binnen de app.
De nieuwe campagnevorm speelt in op het veranderende zoekgedrag van consumenten. Volgens TikTok gebruikt 57% van de gebruikers de zoekfunctie van de app, waarbij 23% binnen 30 seconden na het openen al iets opzoekt.
Search Ads Campaign biedt adverteerders meer controle over hoe hun content verschijnt in de zoekresultaten van TikTok. De dienst ondersteunt zowel verkeer- als webconversiedoelstellingen en biedt uitgebreide mogelijkheden voor trefwoordtargeting.
"Met Search Ads Campaign kunnen merken volledig bepalen hoe hun content verschijnt op de zoekresultatenpagina van TikTok, waardoor de juiste creatie wordt getoond aan de juiste gebruikers," zo legde een woordvoerder van TikTok uit.
Het bedrijf claimt dat adverteerders die Search Ads gebruiken naast In-Feed Ads gemiddeld een 20% toename in conversies zien, tegen vergelijkbare of betere kosten per acquisitie.
De nieuwe campagnevorm is nu beschikbaar via TikTok Ads Manager. Adverteerders kunnen kiezen uit video- en carrouselformaten en worden aangemoedigd om hun campagnes regelmatig te optimaliseren voor de beste resultaten.
30 september 2024 om 06:47 Laatst gewijzigd: 30 september 2024 om 08:031 minuut Redactie Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.