Albert Heijn breidt e-commerce capaciteit uit met nieuw distributiecentrum in Zwolle
Albert Heijn breidt e-commerce capaciteit uit met nieuw distributiecentrum in Zwolle
Albert Heijn zet een belangrijke stap in de uitbreiding van zijn online boodschappenservice met de opening van een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center (HSC) in Zwolle. Dit tweede geautomatiseerde centrum, na de eerdere opening in Barendrecht, verhoogt de capaciteit voor online bestellingen in Noordoost-Nederland aanzienlijk. Met deze toevoeging beschikt Albert Heijn nu over negen HSC's in totaal.
De supermarktketen speelt hiermee in op de sterk toegenomen vraag naar online boodschappen, die in de afgelopen vijf jaar is verdrievoudigd. Het nieuwe centrum in Zwolle kan wekelijks 55.000 extra bestellingen verwerken en is ontworpen met een focus op duurzaamheid. Het gebouw is volledig gasloos en uitgerust met zonnepanelen, energiezuinige koelcellen en LED-verlichting.
Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn, benadrukt het belang van deze uitbreiding: "Als leider in de markt van online boodschappen kijken we continu hoe we door het gebruik van de nieuwste technologieën slimmer en efficiënter kunnen werken om zo aan de groeiende vraag te kunnen voldoen. Het is dan ook geweldig dat we met ons nieuwe gemechaniseerde Home Shop Center in Zwolle nog meer klanten in Noordoost Nederland op een duurzame manier van boodschappen kunnen voorzien."
Naast de uitbreiding van de distributiecapaciteit, investeert Albert Heijn ook in duurzame bezorgoplossingen. De supermarkt zet in op elektrische bezorgbusjes en stimuleert klanten om gebruik te maken van de 'Buurtroute', waarbij bezorgmomenten worden gebundeld. Deze aanpak heeft sinds de landelijke introductie in november al geleid tot een besparing van 400.000 kilometers.
Verder kondigt Albert Heijn aan het gebruik van droogijs te willen stoppen en over te stappen op gelpacks voor de bezorging van gekoelde producten. Ook start er een pilot voor de bezorging van koel- en diepvriesproducten zonder plastic tasjes, wat potentieel 600.000 kg plastic per jaar kan besparen.
Om het online winkelen verder te vergemakkelijken, breidt Albert Heijn ook de betaalmogelijkheden in zijn app uit. Klanten kunnen nu vooraf betalen met iDEAL of een digitale betaalpas, en zelfs gespaarde koopzegels gebruiken voor hun online aankopen.
01 juli 2024 om 11:19 Laatst gewijzigd: 01 juli 2024 om 11:192 minuten Redactie Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.