webwinkel

Nederlandse webwinkels blinken uit in voorraadbeheer en kortingen

Uit recent onderzoek van DataFeedWatch, gepubliceerd in het Multichannel Marketing Report 2023, blijkt dat Nederlandse webwinkels opvallend goed scoren op het gebied van voorraadbeheer. Maar liefst 91,9 procent van de in het tweede kwartaal van dit jaar geadverteerde producten was ook daadwerkelijk op voorraad. Deze score is aanzienlijk hoger dan het wereldwijde gemiddelde van 83,3 procent en toont een stijging ten opzichte van vorig jaar, toen Nederland al hoog scoorde met 90,2 procent.


ACM gaat boetes uitdelen aan webwinkels met nepkortingen

Vlak voor het traditioneel drukste periode van het jaar voor webwinkels, met onder meer volgende week Black Friday, heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) aangekondigd te zullen gaan handhaven wanneer webwinkels nepkortingen communiceren.


€ 8 miljoen boete voor LG Benelux na prijsafspraken webwinkels

LG Electronics Benelux Sales heeft een boete opgelegd gekregen van bijna 8 miljoen euro door de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Van 2015 tot en met 2018 heeft LG in samenwerking met zeven prominente (web)winkels afspraken gemaakt over de online prijzen van LG televisies.


Primeur: Meer webwinkels dan fysieke winkels

Nederland telde 82,1 duizend fysieke winkelvestigingen op 1 januari 2023. Dit zijn 1,6 duizend winkels minder dan een jaar eerder. Dit is de sterkste daling sinds het uitbreken van de coronapandemie. Het aantal winkels in schoenen en lederwaren daalde het sterkst, het aantal winkels in overige voedingsmiddelen steeg het meest. Dit blijkt uit voorlopige cijfers van het CBS.