verduurzamen

DHG installeert 100.000 m² aan zonnepanelen in Rotterdam

DHG TwoZero heeft onlangs een belangrijke mijlpaal bereikt door de installatie van 100.000 m² zonnepanelen op de daken van twee logistieke Smartlog-ontwikkelingen in de Botlek in Rotterdam. Het project levert in totaal een vermogen op van 11 MWp.


Domino's Pizza wordt steeds groener

Domino's Pizza zet grote stappen in duurzaamheid met innovatieve deegtrays en elektrische vrachtwagens. De pizzaketen heeft door een slimme aanpassing in hun deegtrays nu de capaciteit om 80% meer deeg per tray te vervoeren.


Zonnedak CB moet 1,3 miljoen kWh opleveren

CB heeft een grote stap gezet richting duurzaamheid met de ondertekening van een contract met ProfiNRG voor de installatie van meer dan 2.400 zonnepanelen op het dak van hun nieuw te bouwen magazijn in Culemborg.


Lidl bevoorraadt winkels fossielvrij; volledige elektrificatie volgende stap

Vrachtwagens die op diesel rijden om de winkels te bevoorraden zijn bij Lidl verleden tijd. Alle 440 winkels worden vanaf vandaag uitsluitend fossielvrij beleverd. Lidl stelt de eerste retailer in Nederland te zijn die zover is. Afgelopen jaar kondigde Lidl aan haar filialen al vóór 2030 volledig elektrisch te gaan bevoorraden en in 2024 fossielvrij te zijn.


Bouw houten bedrijfsgebouw Blueprint Automation van start

Afgelopen vrijdag heeft Blueprint Automation de fundering gelegd voor een opmerkelijke uitbreiding van hun bedrijfsfaciliteiten in Woerden. Met het slaan van de eerste paal heeft het bedrijf officieel de bouw ingezet van hun nieuwe houten bedrijfsgebouw, een project dat duurzaamheid en innovatie hoog in het vaandel draagt.


Zonne-energie van G-Park Zevenaar gaat naar Fastned

Fastned, het bedrijf achter de snellaadstations, heeft een overeenkomst getekend voor het gebruik van de elektriciteit die wordt geproduceerd door de zonne-energie-installatie op het dak van G-Park Zevenaar.


Duitsland stopt subsidies voor elektrische vrachtwagens

Duitsland heeft besloten de subsidies voor elektrische vrachtwagens en bussen stop te zetten, een beslissing die volgt op een soortgelijk besluit voor elektrische auto's. Dit is een tegenvaller voor fabrikanten van vrachtwagens en bussen, die afhankelijk waren van overheidsfinanciering om de verkoop van e-voertuigen in Duitsland te stimuleren. De regering subsidieerde de aankoop van zware voertuigen met alternatieve aandrijvingen om ongeveer 80 procent van het prijsverschil in vergelijking met een dieselvoertuig te dekken.