TikTok Shop uitgerold in de VS
Na maanden van testen heeft TikTok zijn e-commerce platform, TikTok Shop, beschikbaar gemaakt in de Verenigde Staten, waar het 150 miljoen gebruikers heeft.
Na maanden van testen heeft TikTok zijn e-commerce platform, TikTok Shop, beschikbaar gemaakt in de Verenigde Staten, waar het 150 miljoen gebruikers heeft.
TikTok lijkt van plan te zijn de externe productlinks, die veel door influencers worden gebruikt om inkomsten te genereren, te beperken. Deze verandering komt als onderdeel van een strategie van het moederbedrijf, ByteDance, om het eigen online winkelplatform te versterken en verder uit te breiden.
TikTok Shop heeft de lancering aangekondigd van 'Fulfilled by TikTok' (FBT) in het Verenigd Koninkrijk, een nieuw logistiek programma gericht op het vereenvoudigen van het verkoopproces voor handelaren op het platform.
Huboo wordt partner van TikTok om de integratie van e-commerce fulfilment te vergemakkelijken. Huboo wilt TikTok-verkopers helpen bij het optimaliseren van hun online winkels door fulfilment uit te besteden aan Huboo's netwerk van fulfilmentcentra.
Amazon lanceert een nieuwe sociale feed met producten van influencers en merken, getiteld Inspire, in een poging om het populaire en lucratieve video-delingsmodel van TikTok na te bootsen.
TikTok is vorige week in de Verenigde Staten begonnen met het testen van een shopping functie, waardoor zijn 94 miljoen gebruikers hier direct vanuit de app aankopen kunnen doen.
TikTok is van plan zijn eigen productverwerkingscentra te bouwen in de VS, waardoor een e-commerce supply chain systeem ontstaat dat Amazon rechtstreeks zou kunnen uitdagen, zo blijkt uit meer dan een tiental nieuwe vacatures die de afgelopen twee weken op LinkedIn zijn geplaatst.
De afgelopen dagen is er een TikTok video viraal gegaan, waarin Amerikaanse UPS chauffeurs onthullen hoeveel ze precies betaald krijgen. Het leidde tot grote verbazing bij de kijkers.