Europese Commissie: 40% van de webshops manipuleren klanten
De Europese Commissie heeft laten weten dat ongeveer 40% van de door haar gecontroleerde webshops consumenten bleek te manipuleren.
De Europese Commissie heeft laten weten dat ongeveer 40% van de door haar gecontroleerde webshops consumenten bleek te manipuleren.
Nederlanders zijn de meest frequente online shoppers in Europa: 78% winkelt minstens één keer per week. We geven gemiddeld 345 euro per maand uit. Kleding, eten en boodschappen worden meestal betaald in online winkels.
Krappe gezinsbudgetten betekenen dat minder mensen deze feestdagen online zullen winkelen. Adobe voorspelt dit seizoen een online verkoop van 209,7 miljard dollar, een stijging van 2,5% ten opzichte van vorig jaar.
Driekwart van de Nederlanders wil gratis verzending bij het online winkelen. Ze zeggen dat het de klantervaring enorm vergroot.
Volgens het Borderless Commerce Report 2022 van PayPal doen online shoppers wereldwijd steeds meer internationale aankopen. Dit geldt ook voor onze Duitse buren, die vooral kijken naar wereldwijde online marktplaatsen.
Organisaties staan onder toenemende druk om duurzame, transparante en maatschappelijk bewuste supply chains te creëren. Volgens een nieuwe studie van IBM werken Chief Supply Chain Officers (CSCO's) eraan om hun organisaties klimaatneutraal te maken. https://www.duurzaam-ondernemen.nl/onderzoek-ibm-chief-supply-chain-officers-geven-prioriteit-aan-duurzaamheid/
Van oudsher hebben externe logistieke dienstverleners (3PL's) en hun klanten nauwe relaties en een hoge mate van tevredenheid. Maar de verstoringen van de toeleveringsketen en de economische volatiliteit van het afgelopen jaar hebben zelfs de hechtste partnerschappen onder druk gezet.
De Japanse e-commercemarkt zal dit jaar met 6,9% groeien tot $194,3 miljard, zo blijkt uit een nieuwe analyse. Dat betekent waarschijnlijk dat de vier wereldleiders op het gebied van e-commerce ongewijzigd blijven, met Japan op de vierde plaats na China, de Verenigde Staten en het VK, zo blijkt uit onderzoek van Global Data.