ecommerce

E-commerce in 2023 stabiliseert na stormachtige groei

Na de spectaculaire groei van online winkelen gedurende de coronacrisis, lijkt 2023 het jaar van stabilisatie voor e-commerce. Men voorziet een groei van 4%, volgend op een bescheiden daling in 2022. Met het aflopen van de lockdowns in 2022 hebben veel consumenten de weg teruggevonden naar de fysieke winkels.


E-commerce in Nederland in de lift

De Nederlandse e-commercemarkt blijft groeien. Na de coronapiek in 2020 en 2021 en de daaropvolgende correctie, zit het online shoppen weer in de lift. Dat blijkt uit cijfers van CBRE dat Europees onderzoek heeft gedaan naar E-commerce in het post-pandemische tijdperk.


"Unieke kans in Rusland voor Chinese e-commercebedrijven"

Volgens het Russische e-commercebedrijf Ozon ligt er voor Chinese bedrijven een prachtige kans om hun positie in de Russische online shoppingsector uit te breiden, nu Westerse bedrijven het land links laten liggen vanwege de oorlog in Oekraïne.


Flink opent ‘hub van de toekomst’

Flink, de grootste snelle boodschappenbezorger in Nederland, gaat haar stores aantrekkelijker maken voor de buurt en verandert deze in ‘BuurtHubs’. De Flink locatie in Alkmaar is als eerste aan de beurt en heeft een volledige restyling en nieuw interieur gekregen. Daarmee wordt de toon gezet hoe hubs er in de toekomst uit kunnen gaan zien. 


Tencent overtreft verwachtingen; ziet omzet en winst hard stijgen

Tencent Holdings, het Chinese technologie- en entertainmentconglomeraat dat onderandere eigenaar is van WeChat, heeft in het eerste kwartaal een aanzienlijke omzetstijging doorgemaakt. Met deze stijging werd de snelste groei in meer dan een jaar bereikt. De inkomsten van het bedrijf stegen met 11% op jaarbasis tot 150 miljard Chinese yuan ($21,4 miljard) en overtroffen daarmee de verwachtingen van analisten van $21,3 miljard.