AanZET-subsidie uitgesteld
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft de openstelling van de Aanschafstimulering Zero Emissie Trucks (AanZET) en de Subsidieregeling Emissieloze BedrijfsAuto’s (Seba) uitgesteld tot 26 maart 2024.
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft de openstelling van de Aanschafstimulering Zero Emissie Trucks (AanZET) en de Subsidieregeling Emissieloze BedrijfsAuto’s (Seba) uitgesteld tot 26 maart 2024.
Bijna 7.000 bezoekers legden gedurende twee dagen contact met de ruim 180 exposanten en toonden zich nieuwsgierig naar de laatste innovaties, lieten zich inspireren door de talrijke kennissessies en maakten afspraken over samenwerking en partnerschappen.
Elektrische vrachtwagens die stedelijke gebieden bevoorraden, zouden prioriteit moeten krijgen bij het opladen op het elektriciteitsnet, met name tijdens de daluren 's nachts. Daarvoor pleit Rob Aarse, duurzaamheidsspecialist bij de branchevereniging Transport en Logistiek Nederland (TLN).
Transport en Logistiek Nederland (TLN) heeft de handen ineengeslagen met het compensatieplatform Dieselgate.com om bedrijven te assisteren bij het indienen van claims vanwege het dieselfraudeschandaal. Naar schatting hebben eigenaren minimaal EUR 3.000,- schade per diesel(bedrijfs)wagen, betreffende merken als Mercedes, Renault en Volkswagen uit de bouwjaren 2009 tot 2020.
De Belastingdienst heeft onlangs het bedrag voor de verblijfskosten van eigen rijders van 2023 vastgesteld. Transportondernemers die meerdaagse of op meer dagen internationale ritten maken, mogen € 45,00 per gereden dag van de winst aftrekken als verblijfskosten, zo meldt TLN.
Elisabeth Post is herbenoemd als bestuursvoorzitter van Transport en Logistiek Nederland. Sinds 2019 staat Post aan het roer van de vereniging. De herbenoeming geldt voor een periode van vier jaar en gaat in vanaf mei 2023.
TLN maakt zich grote zorgen over de gevolgen van het besluit van de Raad van State die woensdag 2 november een streep heeft gehaald door de bouwvrijstelling voor stikstof. Dit heeft grote gevolgen voor de uitbreiding en renovatie van de infrastructuur en brengt de doorstroming op de Nederlandse wegen in gevaar. Het besluit treft bovendien veel transportondernemingen die actief zijn in de bouw.
De werkgeversdelegatie van TLN en VVT heeft tijdens de 4e ronde van het cao-overleg nogmaals benadrukt dat er snel duidelijkheid dient te komen voor werknemers en werkgevers over de loonontwikkeling in 2023 en heeft daarom een ultieme poging gedaan middels een eindbod om tot een snel cao resultaat te komen.