BNPL

Consumentenbond: "Problemen met achteraf betalen via Klarna en Riverty"

Klanten die via Riverty hun rekening niet op tijd betalen, klagen dat zij geen (kosteloze) betalingsherinneringen of aanmaningen krijgen. Zij worden meteen geconfronteerd met een zogenaamde ‘vierde’ herinneringsbrief waarbij incassokosten worden gerekend. Riverty zegt dat het wel eerst herinneringsmails stuurt, maar dat die mogelijk in de spambox van de klanten terechtkomen. Consumenten bestrijden dat.


Klarna overweegt beursgang

Klarna, het toonaangevende Zweedse "buy now, pay later"-platform, heeft zijn eerste maandelijkse winst in drie jaar geboekt en overweegt nu een beursgang zodra de marktomstandigheden verbeteren.


Klarna nu ook beschikbaar bij Liberty

Klarna, het AI-aangedreven wereldwijde betaalnetwerk en shopping bestemming, heeft vandaag haar samenwerking aangekondigd met het iconische Britse warenhuis Liberty, waarbij haar flexibele en rentevrije betaalopties nu online beschikbaar zijn. 


"BNPL en Valentijnsdag zorgen voor meer schulden"

Om hun liefde te tonen, voelen Nederlanders zich gedwongen meer geld uit te geven dan ze zich kunnen veroorloven. Maar liefst één op de vijf Nederlanders (20 procent) betaalt aankopen steeds vaker achteraf om hun sociale- en liefdesleven te kunnen bekostigen.